donderdag 2 maart 2017

Courgettesoep

Op een van de vele blogs die ik lees zag ik dit recept. De ingredienten heb ik meestal in huis. Dus snel te maken. Ik val voor recepten die ik zo kan maken, zonder extra boodschappen te doen.

Voorbereidingstijd: 10 minuten

Kooktijd: 15  minuten
Materiaal: staafmixer

Ingredïenten:
200 gram doperwten
1 courgette in blokjes
800 ml water
2 bouillonblokjes( groenten)
1 ui gesnipperd
100 ml crème fraîche( of griekse yogurt)
1 teen knoflook
1 rode peper
1 el olie

Werkwijze:
Fruit de ui en de knoflook met een klein beetje olie in een soeppan.
Bak de courgette mee en voeg de erwten toe.
Voeg het water toe en doe vervolgens de bouillonblokjes erbij. Wacht tot het water kookt.
Pureer het mengsel tot de groenten helemaal fijn zijn.
Snijd de rode peper in kleine stukjes. Zorg ervoor dat je de zaadlijsten grondig verwijdert.
Serveer de soep met wat rode peper en een eetlepel crème fraîche.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten