zaterdag 16 februari 2019

Boerenkool hachee( vegatarisch)

Ik ben dol op boerenkool. Maar kende eigenlijk alleen de boerenkoolstampot. Ik weet nu dat er steeds meer variaties zijn. Hier een hachee. Van het voedingscentrum. Ik maak deze zonder vlees. Ik voeg nog 100 gr kikkererwten toe.


Ingrediënten
150 gram varkensfilet( gebruik ik niet)
1 - 2 theelepels goulash- of hacheekruiden zonder zout
1 ui
1 teentje knoflook
2 eetlepels vloeibare margarine
500 gram gesneden boerenkool
½ blik tomatenblokjes zonder zout
1 kleine pot of blik kapucijners (uitlekgewicht ca. 250 gram)

Werkwijze:
Pel de ui en de knoflook en snijd het klein.
Fruit de ui en de knoflook in hete margarine bruin en voeg de goulash- of hacheekruiden toe .
Voeg de boerenkool en de tomatenblokjes toe. Smoor de boerenkool in 20 minuten gaar.
Laat de kapucijners uitlekken, spoel ze af en schep ze door het groentemengsel.  Idem met de kikkererwten. Warm het geheel goed door.
Maak het gerecht op smaak met nog wat goulashkruiden of peper.


Ingrediënten over?
Tomatenblokjes in blik:
Doe een rest tomaten over in een schaal of koelkastdoosje. Bewaar de tomatenblokjes afgedekt in de koelkast maximaal 2 dagen. Verwerk ze  in een soep of saus.

Bron: voedingscentrum: recepten van de week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten