zaterdag 2 mei 2020

Zuurkool met walnoten en gebakken aardappelen

Elke keer toch nog een nieuwe ontdekking wat betreft eten. Ik weet helemaal niet hoe ik er bij kwam, maar een paar weken terug, thuis nog, heb ik zuurkoolschotel gemaakt van aardappelen die nog over waren van Schoef moar an. Met rozijnen en een elstar appel echt heerlijk. Zuurkool is zo gezond en we eten het afgezien van een salade gewoon te weinig.
Dit recept had ik me ook bedacht als maaltijd in het appartement. Maar daar was geen oven... Toen bedacht me opgebakken krieltjes met zuurkool misschien ook wel lekker zouden zijn. Nou, dat waren ze. Met cashewnoten en feta!!! Dus dat eten we nu vaker.


Nodig:
500 gram krieltjes
zakje zuurkool
1 ui
teen knoflook
stukje gember
handje walnoten
2 elstar appels
eetlepel rozijnen

Werkwijze
Snijdt de elstars in stukjes en kook ze 2 minuten met het handje met rozijnen en laat deze dan koud worden.
Snijdt de krieltjes door de midden en kook ze 2 a 3 minuten en laat ze afkoelen.
( ik doe dit vaak de avond er voor tijdens het afruimen van de maaltijd
Laat het water uit de zuurkool lekken
Snijdt de ui in stukje en bak deze kort met de stukjes knoflook en gember. Verwarm de zuurkool in deze pan.
Bak de aardappelen in een andere pan. Als de aardappels klaar zijn doe je deze in de pan met zuurkool. Voeg het handje noten toe. Even doorroeren, klaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten