zondag 27 januari 2019

Boerenkoolpasta

We vonden het zo jammer dat we zo weinig boerenkool aten. Bij toeval vind ik nu steeds recepten met boerenkool, maar dan totaal anders. Nu vond ik bij de Plus over boerenkool met Pasta

"Bij PLUS houden we van goed eten. Van boerenkool bijvoorbeeld. Die groente is opeens weer helemaal ‘in’. Boerenkool wordt tegenwoordig zelfs wel superfood genoemd, vanwege de grote hoeveelheid vitaminen en mineralen die erin zitten. Wist je bijvoorbeeld dat de groente rijk is aan vitamine C? "

Het hek is nu van de dam. Ik bedenk me nu allerlei heerlijke recepten met boerenkool en pasta. We eten dan groente van het seizoen vol met vitamine C.  Ik doe voor 2 personen 75 gram fusili pasta. lekker met een frisse komkommer salade.

Hierbij de eerste variant. Voor twee personen.

Ingrediƫnten:
1 ui
300  gram gesneden boerenkool
1 kleine paprika
50 gram gedroogde tomaten
1 bol mozzarella
75 gram volkoren fusili pasta
een eetlepel Italiaanse kruiden
evt. zout en peper

Werkwijze:
1. Kook de pasta, beetgaar
2. Snipper de ui en bak deze aan, voeg de paprika toe en voeg dan per hand de boerenkool. Laat deze even kort mee garen.
3. Voeg de fusili toe en roer het goed om.
4. Doe alles in een ovenschaal en leg plakjes mozzarella ter garnering boven op.
5. Doe dit nog 15 min op 170 graden in de oven.

Heerlijk.

Ik vond ook nog pasta recepten met zalm, tonijn, Parmezaanse kaas. Alles even lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten