zondag 27 januari 2019

Kokosmakronen met wortels

Bij toeval ontdekte ik dit idee. Ik had heel veel wortels die erg slecht waren. Ze moesten op. Ik had een grote pan met 1,5 liter met gesneden stukjes wortel.
Ik had al soep gemaakt, al een curry, cheescake. enz. Ineens bedacht ik me om hier van kleine cheesecakes te maken. Ik ben aan het rommelen geweest en per bakblik van 12 cakes gebruikte ik de worteltjes.


Het resultaat was verrassend lekker. Besmeerd met wat roomkaas en een stukje walnoot, gewoon een traktatie. En ik ontdekte de smaak: kokosmakronen. Voor zover ik het terug kan halen:



Ingrediënten

350 gekookt en gestampte worteltjes
2 eetlepels kokos
2 eetlepels havermout
1 ei
snufje kaneel
beetje zout

Werkwijze
1. kook de wortels zo dat je ze kunt stampen( met pureren dan verdwijnt de structuur)
2. laat ze afkoelen
3. voeg de kokos en de havermout toe
4. naar smaak kaneel en zout
5. roer het ei er door
6. de massa moet een beetje smeuïge zijn maar niet te nat
7. verdeel het beslag over het bakblik
8. 15 minuten in de oven op 190 graden

Ik doe ze in de vriezer en pak steeds wat ik nodig heb.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten