woensdag 17 februari 2021

Risotto met aubergine en prei en kaas.....

In mijn To good to go pakket zaten 3 preien. Ik had er ook nog 3 en ik had een aubergine. Dan kom ik op dit lekkere recept. Ik ben helemaal in de mood van de risotto. Echt heerlijk en heel gemakkelijk. En salie en tijm heb ik in mijn kruidentuin. Zo eenvoudig. Ik gebruik in plaats van risotto gewoon zilvervliesrijst. Ik vind risotto heerlijk. Maar is niet volkoren. En door de week gaan we voor gezond!

Bron: hellofresh 

IngrediĆ«nten 

 1 stuks Knoflookteen
100 g zilvervliesrijst
1 kleine ui
1 stuks Aubergine
2 stuks Prei
2 takjes Verse tijm
2 blaadjes Verse salie
40 g Provolonevlokken
350 ml Groentebouillon
½ el Roomboter
1 el Olijfolie
naar smaak Peper en zout

Werkwijze:

1. Snijdt de ui  en de knoflook en bak deze in een gietijzeren pan in de olie.
2. Voeg als de uitjes glazig zijn de rijst toe en bak dit kort mee. 
3. Voeg de bouillon, salie en tijm  toe en breng het aan de kook en doe de deksel er op en laat het zacht 15 minuten pruttelen.
4. Bak in een koekenpan de aubergine en voeg laten de gesneden prei toe. 
5. Doe vervolgens de inhoud van de koekenpan in de gietijzeren pan en laat dit nog 5 minuutjes mee garen.

Met een salade..... mmmmmm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten