dinsdag 29 augustus 2017

Makreelsalade

Het pure eten gaat zo goed, dat we er inmiddels voor moeten zorgen  dat we niet te veel kilo's kwijt raken.We moeten dus vaker wat vettere vis eten. Met makreel deed ik niet zoveel. Ik vind soms de smaak wat overheersend.  Maar ik zag ergens een lekker recept. Weet niet meer waar, maar ik heb mijn eigen versie gemaakt.

Voorbereiding: 15 min.
Kooktijd: geen

Materiaal: mooie platte schaal

Ingrediënten:
200 gram veldsla
blikje makreel of een stukje gerookte makreel
groene appel
halve kleine rode ui
6 kleine tomaatjes
zwarte olijven in plakjes
beetje citroendruppeltjes
een beetje verse peterselie en dille

Werkwijze:
Leg de sla vlak voor het eten op de schaal. Anders wordt veldsla, vind ik, gauw slap.
Verdel de makreel over de sla.
Snijdt de appel en de rode ui in kleine stukjes en verdeel ze over de sla.
Verdeel de tomaatjes in vieren en leg deze er ook bij.
Voeg de kruiden toe.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten