zondag 21 januari 2018

Smoothies

Nu wij koolhydraatarm eten, staat de ouderwetse boerenkool bijna niet meer op de tafel. Ik vind dat wel jammer, want ik ben daar dol op. Toevallig vond ik in de kringloop een keukenmachine met blender. En nu ga ik los....het idee is geboren voor de smoothie van boerenkool. Smoothies waren niet zo mijn ding. Allerlei stukjes in mijn mond..brr. Maar soms moet je gewoon je zinnen verzetten. Dus ik experimenteer er lustig op los met smoothies.
In de smoothies doe ik allerlei soorten fruit en groente.  Alleen met water leek me niets. Daarom heb ik wat geëxperimenteerd met banaan en melk. Dat werd ik misselijk van. Maar variaties met yoghurt met appel of een banaan wil erg goed. Zelfs een 200 ml erg koude Sparood is ook erg lekker als je een vruchtensmoothie maakt.


Voorbereiding: 5  min.
Baktijd/ kooktijd: geen
Materiaal: blender

Ingrediënten voor een boerenkoolsmoothie : ( voor 3 porties)
150 gram boerenkool
1 appel
handje vol zomerfruit diepvries
dikke eetlepel havermout
250 ml yoghurt
15 ml water

Werkwijze
Snijdt de appel in kleine stukjes. Zomerfruit laat ik een beetje ontdooien. Ik doe alles in de blender en laat deze vrolijk draaien.

Twee glazen gebruiken we 's avonds en ik neem een beker mee naar mijn werk.

Variaties

Wortel/sinaasappelsmoothie met gember:
300 gram wortels in kleine stukjes
wat geraspte gember( 2 cm)
1 sinaasappel
yogurt, water of mineraalwater

Erwten met banaan
200 gram erwten( evt even 2 minuutjes koken)
1 banaan
200 ml yogurt
glas water
eetlepel havermout
scheutje citroensap



Geen opmerkingen:

Een reactie posten