zaterdag 24 juni 2017

Salade van rijst met sperziebonen

Via Marloes van Optima Vita, die ik graag volg op You Tube, zag ik dit recept. Zoals altijd met recepten: ik pas ze graag aan naar wat ik in huis heb. Het is echt een heerlijke lunch salade.
Als ik een restje rijst of iets dergelijk over heb dan bewaar ik dat altijd. Hoe weinig dan ook. In een klein bakje in de vriezer en dan heb je altijd wat bij de hand.



Voorbereidingstijd: 10 minuten
Kooktijd: 5 minuten
Materiaal:  -

Ingredienten
225 gram sperziebonen uit de vriezer( halve zak)
100 gram meer granenrijst( restje uit de vriezer)
100 gram kikkererwten
10 zwarte olijven
half blikje tonijn
2 gekookte eieren
 zout en peper
eventueel kruiden

Werkwijze:
Kook de sperziebonen ongeveer 5 minuten, giet ze af en laat ze afkoelen.
Ontdooi de rijst en de kikkererwten.
Snijd de olijven in stukjes.
Pel de eieren.
Doe alles in een kom.
Voeg het halve blikje tonijn toe. De rest van het blikje weer in een bakje in de vriezer.*
Even roeren en dan op een bordje.
Een beetje zout en peper erbij..... Heerlijk

* Ik bewaar dit ook wel in de koelkast. Mijn ervaring is dat ik er soms niet aan toekom en dan kan ik het weggooien. Zo blijft altijd beschikbaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten