vrijdag 23 juni 2017

Kikkererwten koken

Sinds we Puur eten, kook ik ook zelf kikkererwten en bonen. Dan weet je zeker dat er geen toevoegingen in zitten. Het is hartstikke simpel, lekker en goedkoop.

Ik koop bij de Aldi een pakje van 400 gram kikkererwten. Deze kosten €1,19. v Ik zet de kikkererwten 's morgens in de week. Je laat ze 8 uur wellen. Ik kook ze dan 's avonds volgens de beschrijving. Het koken duurt een uur. Ik giet ze af, laat ze afkoelen en doe ze in de vriezer. Het is wel zaak dat ze goed droog zijn. Dan kun je makkelijker een handje vol uit het bakje halen als ze bevroren zijn. De hoeveelheid is gekookt net zoveel als vier blikken van 400 gram. Een blik je kost bij de AH al gauw een €1,00. Tel uit je winst. Goedkoper en lekkerder.... Maar bovenal geen toevoegingen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten