woensdag 14 juni 2017

Frittata met bloemkool en dille

Bloemkool haal ik ook regelmatig. Ik denk steeds aan alle kleuren groente eten. Ik had een hele bloemkool. Heb deze geblancheerd. De ene helft in een salade en de andere in de frittata. Met een rode paprika. Kleurt zo mooi. Lekker!

Voorbereidingstijd: 20 minuten
Baktijd:25 minuten
Materiaal: ovenschaal 




Ingrediënten
* kleine  ui
* rode paprika
* 1 zoete aardappel
* een halve bloemkool( 2 minuten geblancheerd)
* 3 eieren
* 50 ml amandelmelk( maar als de groenten erg vochtig zijn, wat minder melk toevoegen)
* 50 gram havermout
* teen knoflook
* zout
* peper
* 25 gram geraspte kaas
* eetlepel geknipte dille

Snijd de uien en bak ze glazig.
De hetzelfde met de zoete aardappel en de rode paprika.
Leg de bloemkool onder in een oven schaal.
Strooi hier overheen de havermout.
Voeg dan de gebakken groenten toe.
Mix de eieren en voeg zout en peper toe.
In mijn kruidentuintje heb ik de dille geplukt en in kleine stukjes geknipt en over de frittata gestroid. Daarna de geraspte kaas.
40 Minuten in de oven op 175 graden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten