woensdag 4 januari 2017

Spinazie pannenkoeken.

Eerlijk is eerlijk. Het recept is qua idee niet van mij, maar van mijn zusje. Om haar kinderen meer groente te laten eten voegt ze aan de pannenkoeken spinazie toe. Nu we geen suiker meer eten een mooi alternatief.


Tijd voorbereiding: 10 minuten
Kooktijd: 20 minuten
Specifiek materiaal: pannenkoekpannen


Ingrediƫnten voor 8 pannenkoeken200 gram boekweitmeel
300 gram amandelmelk
2 eieren
10 blokjes spinazie uit de vriezer
100 gram geraspte kaas

100 gram geraspte kaas  om over de pannenkoeken te strooien
zout naar smaak

Werkwijze
Doe het boekweitmeel, de amandelmelk en de eieren in een kom en roer alles goed door elkaar. Voeg als het beslag klaar is de ontdooide spinazie toe.
Ik gebruik echte pannenkoekpannen, zodat je makkelijk de pannenkoeken kunt omdraaien. Ik ben steeds wat aan het experimenteren met het meel. Ik heb ook geprobeerd om met havermout beslag te maken, Het kan wel, maar ze vallen dan wat sneller uit elkaar.

Als een pannenkoek klaar is, nog wat geraspte kaas toevoegen en oprollen en in de schaal leggen met folie.

Tip:
Je kunt ook verse spinazie gebruiken, maar voor 8 pannenkoeken heb je geen zak nodig. In de vriezer heb ik altijd blokjes en deze kun je altijd gebruiken.

Tip:
We eten altijd 4 en ik bewaar er 4 voor de volgende dag. Deze neem ik dan mee als lunch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten