zondag 29 januari 2017

Zadentaart

Via faceboek krijg ik altijd ideeën van www.koolhydraadarmrecept.nl. Zou ik deed recept al eens gevonden. Nu eindelijk tijd en zin om het uit te proberen. Ik maak het wel naar wat ik zelf in huis heb.

Voorbereidingstijd: 15 minuten
Bak: 20 minuten
Materiaal: glazen ovenschaal met bakpapier

Ingrediënten: ( schaal 22 cm bij 16 cm)
50 gram zonnebloempitten
50 gram walnoten
50 gram pompoenpitten
50 gram lijnzaad
50 gram pistache noten
50 gram gesmolten kokosolie
2 eieren
zout
theelepel kaneel
evt bestrooien met kokosschaafsel

Werkwijze:

Weeg alle droge ingredienten af en doe ze in een kom.
Smelt de kokosolie
Klop de eieren en doen deze ook in de schaal.
Als alle goed geroerd is, dan kan je alles in de ovenschaal( bedekt met bakpapier) doen.Na 25 minuten op 175 graden is de taart gaar. Maar de olie borrelt nog wel. Gewoon aflaten koelen en dan in stukjes snijden. Ik bewaar wat ik de koelkast en in de vriezer.
In het originele recept staat dat je het in een glazenpot kunt bewaren. Dat zou ook kunnen, maar volgens mij ik dan alles in een keer op! Zo lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten