zondag 29 januari 2017

Rijstepap

Als kind kreeg ik thuis vaak rijstepap. Ik vond het vreselijk. De korrels in mijn mond. Brrrr.. Ik heb het echt moeten leren eten en leren waarderen.  Maar op zoek naar toetjes zonder suiker vond ik deze op het blog Paulines keuken. En wat is dat toch met mensen: ik merk het in mij werk ook. Iedereen geeft overal een eigen draai aan. Zo ik ook. Niet met peer, maar met warme appel, kaneel, rozijnen en walnoten. Ook ergens een keer als idee opgedaan!

Voorbereidingstijd: 5 minuten
Kooktijd: 20 minuten
Materiaal: geen bijzonderheden


Ingrediƫnten:( voor 4 personen)
125 gram risotto rijst
500 gram rijstemelk
2 theezakjes van Chaithee van de AH
1 theelepel vanille extract
1 appel
1 handvol geweekte rozijnen
handvol walnoten
1 theelepel kaneel

Werkwijze:
Breng de rijstemelk aan de kook en doe er de risotto in. Hang de theezakjes aan de pangreep en laat ze meekoken. Laat de rijst in 15 tot 18 minuten beet gaar koken. Evt een drupje agave siroop toevoegen als de rijst klaar is.


.

Verdeel de pap over 4 schaaltjes.

Bak ondertussen de appel, laat deze niet te zacht worden. Doe de rozijnen in de pan en de gebroken walnoten ook. Even goed roeren en wat kaneel toevoegen.
Verdeel het mengsel over de de 4 bakjes en strooi er een beetje kaneel over.



Mmmmmmm.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten