donderdag 5 januari 2017

Ananas yoghurt

Jaarlijks help ik een paar weken in de herberg. We ontvangen pelgrims, maken de herberg schoon en koken maaltijden met heerlijke toetjes. Daar heb ik geleerd om van creme de blanc toetjes te maken. Simpel maar lekker! Met de spullen die voor handen zijn.
In Nederland kennen Creme de blanc niet.Volle yogurt benaderd de smaak het meest, maar is niet zo zoet.Ik doe er dan een banaan door om de yoghurt iets zoeter te maken. Ik gebruik ongeveer 250 - 300 ml voor 4 toetjes.
Ik heb hier een voorzetje voor een toetje met ananas.

Voorbereidingstijd: 20 minuten
Materiaal: sapglazen of glaasjes

Ingrediënten   

* stuk verse ananas 
* yoghurt
* evt. wat honing
* havermout of evt. koekkruimels

* zonnepitten 



Werkwijze 
Snij de ananas in stukjes
Doe deze door de yoghurt( Niet alles. Wat bewaren voor de garnering)
Evt eetlepel honing toevoegen
Verdeel alles over de schaaltjes of glaasjes
Houd een paar stukjes ananas apart om deze vlak voor het serveren als garnering toe te voegen. Strooi er een paar zonnepitten over als garnering. Evt. kun je ook havermout gebruiken,


Tip:
Verkruimel twee koekjes en voeg deze ook als garnering toe. 

Tip:
Met ander, niet zo zoet fruit, gebruik ik bananen om de yoghurt te zoeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten